Skuteczny handlowiec podstawy zawodu sprzedawcy szkolenie

Skuteczny handlowiec podstawy zawodu sprzedawcy szkolenie

Cieszę się, że zajrzałeś do mojego świata. Dowiesz się tutaj jakie są „najlepsze zawody”, będę prezentował takie profesje, w których nie można się nudzić i dzięki którym nigdy nie jest się bezrobotnym. Na początek: handlowiec. Wyczaruję dla Ciebie wszystkie najważniejsze informacje, których przyswojenie umożliwi wielką przemianę Twojej osoby – w NOWOCZESNEGO, PROFESJONALNEGO, SKUTECZNEGO I DOBRZE OPŁACENEGO HANDLOWCA.

Czas trwania kursu: 24 godziny lekcyjne (3 dni)

Wymagania minimalne dla uczestników kursu:

  • minimum kilkutygodniowe doświadczenie w sprzedaży
  • znajomość podstaw obsługi Klienta
  • chęć do podnoszenia własnych kwalifikacji sprzedażowych

Szkolenie prowadzone jest przez eksperta posiadającego wieloletnie doświadczenie sprzedażowe oraz trenerskie.

Liczba uczestników kursu: 10-14

WARSZTATY – przełożenie zagadnień sprzedażowych na praktyczne ćwiczenia

Warsztaty trwają około 14 godzin lekcyjnych

Wykład teoretyczny trwa około 10 godzin lekcyjnych

Każdy uczestnik szkolenia bierze udział w ćwiczeniach sprzedażowych

Uwaga! Czas trwania kursu może się zmienić w przypadku innej od założonej liczby uczestników

AUDIO – VIDEO – WARSZTATY

Do warsztatów, w celu wizualnej pomocy w zachowaniu sprzedawcy, zwykle wykorzystywana jest kamera video oraz monitor. Warunkiem wykorzystania w.w. sprzętu jest pisemna zgoda wszystkich uczestników szkolenia na nagrywanie video ich zachowań. Po warsztatach, w obecności uczestników, wszystkie filmy z uczestnikami zostają wykasowane.

W przypadku braku pisemnej zgody wszystkich uczestników, w.w. urządzenia nie będą wykorzystywane.

PROGRAM SZKOLENIA: Skuteczny handlowiec podstawy zawodu sprzedawcy szkolenie

1. WSTĘP: HANDLOWIEC – CZARODZIEJ

Skuteczny handlowiec jest najbardziej poszukiwanym zawodem nie tylko w Polsce, ale także na świecie. W różnych firmach, w różnych branżach, stanowisko to jest różnie nazywane, np. sprzedawca, opiekun klienta, menedżer sprzedaży, agent. Pomimo różnicy w nazwach, cele handlowca są wszędzie bardzo podobne. Z punktu widzenia firmy to:

  • maksymalizacja sprzedaży
  • profesjonalna obsługa klienta
  • reprezentowanie firmy na zewnątrz – budowa pozytywnego wizerunku pracodawcy.

Natomiast z punktu widzenia handlowca, podstawowy cel pracy, to uzyskanie jak najwyższego poziomu sprzedaży, zwykle przekładającego się bezpośrednio na wysokość uzyskiwanego wynagrodzenia. Tak, tak – jak najwyższego wynagrodzenia. Bo właśnie głównie dla pieniędzy pracuje się w tym zawodzie. Jeżeli w Twoim przypadku jest inaczej, jeżeli „kasa” Cię nie kręci – nie myśl o zawodzie sprzedawcy – szkoda czasu!

2. PRZEDSTAWICIEL HANDLOWY – co trzeba wiedzieć, aby być najlepszym

W pracy handlowca bardzo ważna jest zasada pierwszych 10 sekund, w ciągu tego czasu, na pierwszym spotkaniu z klientem zostaniesz właśnie w tym czasie oceniony/a. W tym czasie klient może Ciebie polubić lub znienawidzić. Aby wywrzeć na kliencie pozytywne wrażenie, musisz spełnić pewne standardy ubrania i zachowania. Zapoznaj się z nimi bardzo dokładnie.

a. WYGLĄD ZEWNĘTRZNY

  • ciało
  • ubiór

b. SPOSÓB ZACHOWANIA

  • Uśmiech
  • Wzrok
  • Mowa ciała

c. MOWA

  • Barwa głosu
  • Tempo
  • Siła głosu
  • d. NASTAWIENIE

    • Pozytywizm
    • Pielęgnowanie szacunku dla siebie i dla klienta.

    3. KOMUNIKACJA

    • rodzaje komunikacji – werbalna – czyli to co klient od Ciebie usłyszy – niewerbalna – czyli to co zobaczy klient patrząc się na Ciebie
    • zasady skutecznej komunikacji

    4. KOMUNIKACJA WERBALNA

    • skuteczny – zrozumiały przekaz
    • używanie głosu a umiejętność słuchania
    • pytania otwarte, pytania zamknięte

    5. KOMUNIKACJA NIEWERBALNA

    • wygląd zewnętrzny, ubiór
    • gestykulacja, czyli ruchy rąk, dłoni, palców, nóg, głowy itp.
    • mimika, wyraz twarzy
    • dotyk i kontakt fizyczny – dystans lub bliskość
    • kontakt wzrokowy – ważny element świadczący o zainteresowaniu

    6. PODSTAWY WIEDZY O KLIENTACH – RODZAJE POSTRZEGANIA

    • etapy zdobywania wiedzy – ustalenie, gdzie jesteśmy
    • podstawowe rodzaje postrzegania
    • oczy jako odwzorowanie myśli i uczuć

    7. TECHNIKI POZNANIA KLIENTA

    • Pytania – podstawy wiedzy
    • Główne zachcianki klienta
    • Ogólne zasady postępowania z klientem
    • Praca z „trudnymi klientami”

    8. PYTANIA, SŁUCHANIE a DOMKNIĘCIE SPRZEDAŻY

    • Pytania, zwroty, rezultaty
    • Typy pytań prowadzących do dokonania sprzedaży
    • Zaangażowania klienta w proces sprzedaży
    • Dokonanie sprzedaży – najlepsze momenty
    • Domknięcie sprzedaży: czas, unikatowość, wyjątkowość
    • Domknięcie sprzedaży – ćwiczenia praktyczne
    • Manipulacja i motywacja?
    • Skuteczne metody motywacji Klienta do dokonania zakupu
    • Manipulacja – krok do poniesienia porażki

    9. SUKCES W PRACY SPRZEDAWCY

    • Optymizm – skąd go czerpać
    • Otoczenie
    • Używki?
    • Nastawienie!
    • Optymizm – jak go nie stracić
    • Problemy
    • Negatywne a pozytywne przekazy informacyjne
    • Dobór towarzystwa

    10. DOKUMENTY HANDLOWCA

    • Karta klienta
    • Dokumenty rozliczeniowe
    • Baza danych
    • Polecenia

    11. PODSUMOWANIE I DOKONANIE ANALIZY „GDZIE JESTEM W TEJ CHWILI”

    • Powtórka najważniejszych zagadnień
    • „Gdzie jestem w tej chwili” – autooopracowanie

    ZAPISY i INFORMACJE o szkoleniu: 509869388 biuro ( @ ) poswojsku.pl