Kodowanie projektowanie gier bezpłatny silnik Godot Engine kurs szkolenie
Efekty:
* zaprojektowanie oraz zakodowanie gry „Kulkowe pojedynki”
* nabycie wiedzy w zakresie kodowania gier
Czas trwania kursu: ok. 30 godzin lekcyjnych
- Wprowadzenie do programowania
- co to jest programowanie
- najbardziej popularne języki kodowania
- Popularne narzędzia do tworzenia gier
- tzw: „silniki gier”
- edytory kodu (IDE, RAD)
- programy do tworzenia i edycji grafiki oraz zdjęć
- programy do tworzenia i edycji dźwięków
- Etapy tworzenia gry komputerowej
- mechanika i Scenariusz gry
- pseudokod – pętle w pętli
- kod programistyczny, na przykład
- wygląd gry: grafika, kolory, postacie
- udźwiękowienie.
- Godot Engine 4.x – podstawy
- pobranie, instalacja
- omówienie interfejsu
- używane języki programowania
- rodzaje obsługiwanych urządzeń i systemów operacyjnych
- Kodowanie gry: Animacja kulek
- podstawy kodowania w języku GDScript
- programowanie konsolowe
- programowanie obiektowe
- Kodowanie gry: Zderzenia kulek
- fizyka w silniku Godot
- interakcja pomiędzy elementami gry
- kodowanie interfejsu użytkownika
- Kulkowe pojedynki – ukończenie gry
- programowanie obsługi klawiatury
- programowanie obsługi myszy
- kodowanie urządzeń przenośnych oraz komputerów stacjonarnych
- Podsumowanie kursu z kodowania gry: Kulkowe pojedynki