Skuteczny handlowiec podstawy zawodu sprzedawcy szkolenie
Cieszę się, że zajrzałeś do mojego świata. Dowiesz się tutaj jakie są „najlepsze zawody”, będę prezentował takie profesje, w których nie można się nudzić i dzięki którym nigdy nie jest się bezrobotnym. Na początek: handlowiec. Wyczaruję dla Ciebie wszystkie najważniejsze informacje, których przyswojenie umożliwi wielką przemianę Twojej osoby – w NOWOCZESNEGO, PROFESJONALNEGO, SKUTECZNEGO I DOBRZE OPŁACENEGO HANDLOWCA.
Czas trwania kursu: 24 godziny lekcyjne (3 dni)
Wymagania minimalne dla uczestników kursu:
- minimum kilkutygodniowe doświadczenie w sprzedaży
- znajomość podstaw obsługi Klienta
- chęć do podnoszenia własnych kwalifikacji sprzedażowych
Szkolenie prowadzone jest przez eksperta posiadającego wieloletnie doświadczenie sprzedażowe oraz trenerskie.
Liczba uczestników kursu: 10-14
WARSZTATY – przełożenie zagadnień sprzedażowych na praktyczne ćwiczenia
Warsztaty trwają około 14 godzin lekcyjnych
Wykład teoretyczny trwa około 10 godzin lekcyjnych
Każdy uczestnik szkolenia bierze udział w ćwiczeniach sprzedażowych
Uwaga! Czas trwania kursu może się zmienić w przypadku innej od założonej liczby uczestników
AUDIO – VIDEO – WARSZTATY
Do warsztatów, w celu wizualnej pomocy w zachowaniu sprzedawcy, zwykle wykorzystywana jest kamera video oraz monitor. Warunkiem wykorzystania w.w. sprzętu jest pisemna zgoda wszystkich uczestników szkolenia na nagrywanie video ich zachowań. Po warsztatach, w obecności uczestników, wszystkie filmy z uczestnikami zostają wykasowane.
W przypadku braku pisemnej zgody wszystkich uczestników, w.w. urządzenia nie będą wykorzystywane.
PROGRAM SZKOLENIA: Skuteczny handlowiec podstawy zawodu sprzedawcy szkolenie
1. WSTĘP: HANDLOWIEC – CZARODZIEJ
Skuteczny handlowiec jest najbardziej poszukiwanym zawodem nie tylko w Polsce, ale także na świecie. W różnych firmach, w różnych branżach, stanowisko to jest różnie nazywane, np. sprzedawca, opiekun klienta, menedżer sprzedaży, agent. Pomimo różnicy w nazwach, cele handlowca są wszędzie bardzo podobne. Z punktu widzenia firmy to:
- maksymalizacja sprzedaży
- profesjonalna obsługa klienta
- reprezentowanie firmy na zewnątrz – budowa pozytywnego wizerunku pracodawcy.
Natomiast z punktu widzenia handlowca, podstawowy cel pracy, to uzyskanie jak najwyższego poziomu sprzedaży, zwykle przekładającego się bezpośrednio na wysokość uzyskiwanego wynagrodzenia. Tak, tak – jak najwyższego wynagrodzenia. Bo właśnie głównie dla pieniędzy pracuje się w tym zawodzie. Jeżeli w Twoim przypadku jest inaczej, jeżeli „kasa” Cię nie kręci – nie myśl o zawodzie sprzedawcy – szkoda czasu!
2. PRZEDSTAWICIEL HANDLOWY – co trzeba wiedzieć, aby być najlepszym
W pracy handlowca bardzo ważna jest zasada pierwszych 10 sekund, w ciągu tego czasu, na pierwszym spotkaniu z klientem zostaniesz właśnie w tym czasie oceniony/a. W tym czasie klient może Ciebie polubić lub znienawidzić. Aby wywrzeć na kliencie pozytywne wrażenie, musisz spełnić pewne standardy ubrania i zachowania. Zapoznaj się z nimi bardzo dokładnie.
a. WYGLĄD ZEWNĘTRZNY
- ciało
- ubiór
b. SPOSÓB ZACHOWANIA
- Uśmiech
- Wzrok
- Mowa ciała
c. MOWA
d. NASTAWIENIE
- Pozytywizm
- Pielęgnowanie szacunku dla siebie i dla klienta.
3. KOMUNIKACJA
- rodzaje komunikacji
– werbalna – czyli to co klient od Ciebie usłyszy
– niewerbalna – czyli to co zobaczy klient patrząc się na Ciebie - zasady skutecznej komunikacji
4. KOMUNIKACJA WERBALNA
- skuteczny – zrozumiały przekaz
- używanie głosu a umiejętność słuchania
- pytania otwarte, pytania zamknięte
5. KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
- wygląd zewnętrzny, ubiór
- gestykulacja, czyli ruchy rąk, dłoni, palców, nóg, głowy itp.
- mimika, wyraz twarzy
- dotyk i kontakt fizyczny – dystans lub bliskość
- kontakt wzrokowy – ważny element świadczący o zainteresowaniu
6. PODSTAWY WIEDZY O KLIENTACH – RODZAJE POSTRZEGANIA
- etapy zdobywania wiedzy – ustalenie, gdzie jesteśmy
- podstawowe rodzaje postrzegania
- oczy jako odwzorowanie myśli i uczuć
7. TECHNIKI POZNANIA KLIENTA
- Pytania – podstawy wiedzy
- Główne zachcianki klienta
- Ogólne zasady postępowania z klientem
- Praca z „trudnymi klientami”
8. PYTANIA, SŁUCHANIE a DOMKNIĘCIE SPRZEDAŻY
- Pytania, zwroty, rezultaty
- Typy pytań prowadzących do dokonania sprzedaży
- Zaangażowania klienta w proces sprzedaży
- Dokonanie sprzedaży – najlepsze momenty
- Domknięcie sprzedaży: czas, unikatowość, wyjątkowość
- Domknięcie sprzedaży – ćwiczenia praktyczne
- Manipulacja i motywacja?
- Skuteczne metody motywacji Klienta do dokonania zakupu
- Manipulacja – krok do poniesienia porażki
9. SUKCES W PRACY SPRZEDAWCY
- Optymizm – skąd go czerpać
- Otoczenie
- Używki?
- Nastawienie!
- Optymizm – jak go nie stracić
- Problemy
- Negatywne a pozytywne przekazy informacyjne
- Dobór towarzystwa
10. DOKUMENTY HANDLOWCA
- Karta klienta
- Dokumenty rozliczeniowe
- Baza danych
- Polecenia
11. PODSUMOWANIE I DOKONANIE ANALIZY „GDZIE JESTEM W TEJ CHWILI”
- Powtórka najważniejszych zagadnień
- „Gdzie jestem w tej chwili” – autooopracowanie